شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

جاهای دیدنی تهران کجاست؟

۶۴ بازديد
تهران کلان شهر زیبا و همیشه بیدار علاوه بر اینکه از نظر مراکز اداری و درمانی و کاری حائز اهمیت است، از نظر جاذبه گردشگری نیز بسیار مورد توجه است. توصیه می کنیم که در کلیه سفرها به نکات کمیته بهداشت و وزارت بهداشت توجه شود و حتما بعد از دوران کرونا سفر کنید.
در این روزهای کرونایی بهتر است مواظب خود و افراد خانواده باشیم و این مدت، بهترین فرصت برای شناسایی مراکز دیدنی و پیدا کردن محل مناسب برای اقامت اقتصادی است تا در شرایط بهتر، با داشتن اطلاعات، بتوان با خیالی آسوده سفر کرد.
 
 
پل طبیعت
پل طبیعت به‌عنوان یکی از نمادهای پایتخت شناخته می‌شود که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند و روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است.
این پل که یکی از نمادهای شهر تهران به شمار می‌رود، چشم‌اندازی کم‌نظیر از پایتخت ایران را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ با وجود فضا و امکاناتی نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید ساعاتی را روی پل خوش بگذرانید و با عکاسی می توانید این لحظه‌ها را ثبت کنید.
در طبقه اول پل طبیعت، فضاهایی در نظر گرفته شده تا در کنار گشت ‌و گذار خود بتوانید از طعم لذیذ غذاهای ایرانی و فرنگی بهره مند شوید.
طبقه دوم فضای دنجی دارد و با نشستن روی نیمکت‌هایی که در بخش‌های مختلف آن گذاشته شده، می‌توانید قدری خستگی در کنید و از آرامش و این همه زیبایی نهایت استفاده را ببرید.
طبقه سوم این طبقه بهترین جای پل برای پیاده‌روی و قدم‌زدن است؛ مخصوصا که دو سکوی تماشا در بخش شمالی و جنوبی آن وجود دارد.
پارک جمشیدیه
پارک جمشیدیه پارکی بسیار معروف، خوش آب و هوا و پر طرفدار است. این پارک که در سال ۱۳۵۶ هجری شمسی ساخته شد، در ابتدا قرار بود سرایی برای سالمندان عزیزمان باشد. در آن زمان املاک و زمین های بسیاری در منطقه نیاوران تهران متعلق به خانواده دولو بودند.
خانواده دولو در زمان حکومت قاجار یکی از معروف ترین و ثروتمندترین خانواده های تهران محسوب می شدند. زمینی که پارک جمشیدیه در آن بنا شد متعلق به مهندس جمشید دولو کرد و با تصمیم مسولان این زمین ها صرف ساختن یک پارک عمومی شد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. این پارک از معروف ترین و پر رفت و آمدترین پارک های شهر تهران محسوب می شود.
کاخ گلستان
تاریخچه کاخ گلستان به زمان شاه عباس صفوی بر می گردد.
تهران گردی مقوله ای جذاب برای گردشگران است.
ایوان تخت مرمر، کاخ ابیض، موزه ظروف، تالار اینه، تالار سلام، تالار برلیان از بخش های دیدنی کاخ گلستان است.
موزه مقدم
موزه مقدم دانشگاه تهران و درحقیقت خانه مقدم از جمله خانه های مجلل دوران قاجار، متعلق به یکی از درباریان آن زمان به نام محمد تقی خان احتساب الملک است.
استاد محسن مقدم پسر محمد تقی خان احتساب الملک بسیاری از آثار ارزشمند جمع آوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و ... را با الهام از فضاهای سنتی - تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و ... را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نمود. 
از ویژگی های بارز این موزه همگون بودن نسبی فضای معماری با آثار تاریخی موجود در آن است، فضایی که با مساحتی برابر با ۲۱۱۷ مترمربع شامل سه حیاط بیرونی، اندرونی و سرایداری است و در میدان امام خمینی واقع شده است.
بسیاری ار اقامتگاه های اقتصادی اسنپ روم در میدان امام خمینی و اطراف آن واقع شده و می توان برای رزرو هتل ارزان در تهران به صورت آنلاین اقدام نمایید.
موزه آبگینه
موزه آبگینه به خودی خود می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار دیدنی باشد. این ساختمان متعلق به قوام‌السلطنه‌، وزیر احمد شاه قاجار، بوده است‌. این ساختمان در دو طبقه و پنج تالار ساخته شده است‌.
 طراح ویترین‌های موزه مهندسی اتریشی به نام هانس هولاین است‌. تزیینات بنا شامل منبت کاری چهارچوب درها و پله‌ها است و آجر کاری است. موزه آبگینه در واقع موزه تخصصی شیشه و سفال است‌.
قدیمی‌ترین شیشه‌ها لوله‌های شیشه‌ای به نام سیلندر شیشه است که از معبد چغازنبیل کشف شده و مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد است‌. شیشه‌ها و سفال‌های طبقه اول نیز مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ است که قدیمی‌ترین سفال دست‌ساز از دوران اشکانی‌، هزاره‌های اول به دست آمده است‌.
این موزه در خیابان جمهوری واقع شده است.
هتل مرکزی و هتل نادری و هتل نادری نو از جمله هتل ارزان در تهران با کیفیت بسیار خوب هستند که می توان در آن اقامت داشت.
بازار تهران
بازاری قدیمی واقع در مرکز شهر تهران است. می توان از آن به عنوان قلب اقتصاد ایران نام برد. 
بازار تهران علاوه بر اهمیت اقتصادیش، در دوران‌ قاجار و پهلوی نقش مهمی در تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی داشت.
بازار تهران بخش‌های مختلفی دارد که می‌توان به سراها، پاساژها، بازار و بازارچه، مرکز و مجتمع تجاری، تیمچه‌ها و دالان‌ها اشاره کرد.
برج میلاد
 برج میلاد با ارتفاعی نزدیک به ۴۳۰ متر در شمال غرب تهران واقع شده و بلندترین برج ایران است. این برج شامل موزه، واحدهای تجاری و فرهنگی، رستوران ویژه، فود کرت، فضاهای نمایشگاهی، پارک دلفین ها، پینت بال، سینما گیم هفت بعدی، لیزریوم و ... است.
منبع: ایسنا
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.